یک شب که هزار شب نمی شه …

خاطرات مجالس عروسی بدون گناه

یک شب که هزار شب نمی شه …

خاطرات مجالس عروسی بدون گناه

یک شب که هزار شب نمی شه …

یک کارت برای امام رضا ،مشهد . یک کارت برای امام زمان، مسجد جمکران . یک کارت برای حضرت معصومه،قم .این یکی را خودش برده بود انداخته بود توی ضریح . « چرا دعوت شما را رد کنیم؟ چرا به عروسی شما نیاییم؟ کی بهتر از شما؟ ببین همه آمدیم. شما عزیز ما هستی .» حضرت زهرا آمده بود به خوابش ، درست قبل از عروسی!
شهید مصطفی ردانی پور
منبع :کتاب ردانی پور از مجموعه کتاب های یادگاران


بسم الله الرحمن الرحیم
زوج های جوان زیادى هستند که دوست دارند مراسم ازدواجشان که جزء اولین خشت های زندگی آن هاست ، سالم و به دور از گناه برگزار شود.
اما الگو یا تصوری از چنین مراسمی در ذهن خود ندارند و نمی دانند چکار باید کرد.
خیلی ها هم میترسند یا نگران عکس العمل دیگران هستند.
خیلی ها هم ممکن است در کنارآمدن با خانواده خود یا همسر یا خود همسرشان مشکل داشته باشند ؛
در کنار این افراد ، خیلی ها هم هستند که مراسم ازدواجشان را به طرز خداپسندانه ای برگزار کرده و تجربه و خاطرات خوبی دارند.
این وبلاگ به این نیت ساخته شده که ان شاالله افرادی که تجربه موفقی داشته اند خاطرات و تجربیاتشان را با سایرین به اشتراک بگذارند.
ایده این کار برگرفته از جنبش اینترنتى "چرا چادری شدم" است که چند سال گذشته شروع شده و تا امروز برکات بسیارى داشته است.
ان شاالله که زندگی همه مان مورد عنایت و توجه حضرت ولی عصر (عج) ارواحنا فداه قرار بگیرد.

آخرین مطالب

آخرین نظرات

اولین خاطره

دوشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۷:۱۹ ب.ظ

اولین خاطره رو تو سایت افسران پیدا کردم:


مراسم عروسی خودمون رو براتون ترسیم میکنم: 
ما یه گروه طنز دعوت کردیم مراسممون و اول همخوانی قرآن داشتن بعد مولودی بعد هم چنتا نمایش طنز و .......... بقدری مراسم جالب شد که همه داشتن فیلم میگرفتن و از خنده روده بر شده بودن...
قسمت خانوما هم یه ال سی دی بود که مراسم رو از قسمت آقایون مستقیم نشون میداد... البته چنن نفر از خانوما هم مارو شرمنده کردن از این شعرهای بامزه محلی راجب عروس و دوماد خوندن و بقیه هم همراهی کردن...
راستی ما از قبل به همه اعلام کرده بودیم که مراسم ما بزن و برقص نداره و فیلمبرداری و عکسبرداری ممنوعه.. دوماد هم اصلا مجلس زنون نیومد حتی یک ثانیه چون شخصا معتقدم آمدن داماد به مجلس زنانه به هیچ وجه درست نیست.. اگه برای عکس انداختن باشه میشه قبل از شروع مراسم عکسها رو انداخت.. اگه برای شام خوردن باشه خب حالا این یه شب با هم شام نخورن چی میشه مگه؟ یا صبر کنن برن خونه با هم شام بخورن.. راستی برای رفاه حال مهمانان خانم از مجلس زنانه فیلم برداری هم نشد تا همه با خیال راحت از مراسم استفاده کنن.
بعضیا به ما گفتن فیلم نگرفتین بعدا حسرتشو میخورین ولی من فکر میکنم فیلمی که توش زنان نامحرم افتاده باشن به چه درد میخوره؟ تازه اولویت من آسایش مهمونا بود چیزی که خودم تقریبا در هیچ عروسی ای نداشتم و همیشه چارچشی مواظب بودم دوربین الان کجای سالن رو داره میگیره...


http://www.afsaran.ir/payamak/67028

۹۳/۰۲/۲۹ موافقین ۱ مخالفین ۰
خادم الزینب (س)

نظرات  (۳)

خب من با اون جمله‌ی یه شب که هزار شب نمی‌شه (مثل شما) مخالفم.
ولی ...
نمی‌دونم. شاید شما درست می‌گین.
ولی مجلس عروسیه ها!!! دقت بفرمایید!
امیدوارم همونطور که عذاداری‌هامون پرشوره، شادی‌هامون هم پرشور باشه. شما موافق نیستید!؟

[به کمی تا قسمتی طنز هم سر بزنید.]
پاسخ:
سلام آقای همتی عزیز
ممنون که نظرتون رو این قدر صریح و راحت بیان فرمودین.
اتفاقا ما هم توی این وبلاگ به دنبال روش های پرشور برگزار کردن شادی ها هستیم.ضمنا همون طور که می دونید شادی همراه گناه در واقع شادی نیست.
سلام.
شما میگید که:
مراسم عروسی خودمون رو براتون ترسیم میکنم: (یاد بگیرین!)
یاد بگیرین یعنی اینکه بدون گناه بوده؟
اونوقت میگید:
ما یه گروه طنز دعوت کردیم مراسممون و اول همخوانی قرآن داشتن بعد مولودی بعد هم چنتا نمایش طنز و تقلید صدای خواننده ها...

تقلید صدا کار خوبیه؟
پاسخ:
سلام دوست عزیز
من این مطلبو از شبکه اجتماعی افسران برداشته ام و اولش هم اشاره کرده ام
اتفاقا بنده خودم هم احساس کردم که اون "یاد بگیرین" مناسب نیست و احتمالا نویسنده تو فضای دوستانه ی شبکه اجتماعی یه همچین حرفی زده اما فکر کردم که چون نقل قوله بهتره کامل باشه.
_______________
ما توی این وبلاگ قصد داریم خاطرات مختلف رو گردآوری کنیم تا دیدمون باز بشه.
ادعا هم نمی کنیم که بی عیب و ایراده.
____________
روی چشم "یادبگیرین" رو حذف می کنم.
۳۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۲:۵۷ دختری از تبار تسنیم
زنده باد همه اون هایی که رضایت خدا رو به خلق ترجیح میدن و البته هر کس رضایت خدا رو جلب کنه، بین خلق خدا هم محبوبه...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی